lauantai 20. tammikuuta 2018

Muiston palasia Lontoosta

http://www.taleoftwocountries.fi/peoples-memories/?mr=1931


Kuvassa olen intialaisen perheen kanssa. Siellä olin kesän au pairina vuonna 1986. Sitä edellisenä vuonna olin Pariisissa kesän au pairina, mutta ei ole kuvaa. Ostin kameran vasta myöhemmin.

Lontoon kirpparilta ostettu laatikkonukke kuvassa yllä on yksi ensimmäisiä vanhoja leluja, kun aloin keräilyn edellisenä vuonna. Pariisin kirpparilta tuli mukaani silloin kaksi nizzalaista folklorista nukkea.



Tässä alimpana laatikkonukke museon vitriinissä. Se on saanut paljon seuraa, kuten näkyy.

Maailmalta minun keräilyni sai alkunsa. Kieltä oppimassa minä siellä olin. Nuket ja nallet tulivat vain sivutuotteena. Ja nyt ne ovat vallanneet kotini. Minä asun taloni nurkassa "nukketeatterin" kulisseissa. C'est la vie. Mutta onni on siihen kätkettynä.